Fitness to styl bycia, filozofia życiowa. To bardzo fajna moda naszych czasów – wiąże się z tak zwanym wellness, dbaniem o ciało, urodę, sylwetkę. Idealny sposób na połączenie sfery psychicznej z wysiłkiem fizycznym. Dlatego masz chęć poczuć wiosnę? No to włosy w kucyk i na fitness.

Po co ćwiczyć?

Dla urody, zdrowia, lepszego samopoczucia. Dbając o kondycję fizyczną, dbasz o psychikę. Na zajęciach możesz dać upust energii, która nagromadziła się w ciągu całego dnia. Po ćwiczeniach jesteś silniejsza, lepiej nastawiona do życia, życzliwsza dla innych, bo podczas wysiłku fizycznego uaktywniają się hormony szczęścia.

Co dają ćwiczenia fitness?

• ładne ramiona
• kształtne pośladki
• szczupłą sylwetkę
• gładką skórę bez cellulitu

Dla kogo jaki fitness?

Jeśli chcesz mieć sportową sylwetkę, płaski brzuch, chcesz schudnąć, wymodelować ramiona lub pupę, jeśli chcesz wyładować agresję i dać upust energii – dobierz odpowiedni rodzaj ćwiczeń. Fitness to dyscyplina sportu, na którą składa się wiele konkurencji, różne formy ruchu, m.in. step, aerobik, jogging, jazda na rolkach czy łyżwach, spacer lub nawet, teraz uwaga, ręczne pranie bądź segregacja książek. Wybierajmy zatem to, w czym czujemy się najlepiej:

  • Myślisz o tym, by schudnąć – wybierz trening oparty na wysiłku aerobowym, przyspieszający proces spalania tkanki tłuszczowej (tzw. fat-burning).
  • Lubisz łączyć ćwiczenia wymagające wysiłku z relaksacyjnymi, skorzystaj z aero-boxingu (aerobiku z elementami kick-boxingu – dużo ciosów, wykopów) albo ze stepu, gdzie wyzwala się złą, niepotrzebną energię i nabiera pozytywnej, a później dołącz do grupy jogi.
  • Chcesz popracować nad mięśniami i wyrzucić z siebie zmęczenie – powinnaś łączyć ćwiczenia dynamiczne (głośna muzyka, sportowe okrzyki) z mentalnymi, bo to jednocześnie wzmacnia mięśnie i pozwala wyciszyć się wewnętrznie, zrelaksować.
  • Pragniesz pięknie się poruszać – zwróć uwagę na body ball (nauka prawidłowej postawy – wzmocnienie mięśni posturalnych poprzez ćwiczenia na piłce).
  • Myślisz o sylwetce – wybierz core training (ćwiczenia z zastosowaniem platformy obracającej się w pionie i poziomie, oddziałującej na te partie mięśni, które odpowiedzialne są za stabilizację, elastyczność i utrzymanie równowagi).

Fitnessowe menu

Nie stosuj drastycznej diety!!!
Rozmaite diety cud są błędem, bo pustoszą organizm, nie dostarczają wszystkich wartości odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania na co dzień, mogą doprowadzić natomiast do efektu jojo, bulimii czy anoreksji.
Tak – jedz zdrowo!
Czyli – dużo warzyw, owoców i ryb. Lepiej unikać słodyczy, smażonych potraw, białego pieczywa. Ważne, by się nie objadać, szczególnie na noc, posiłki spożywać częściej, a w mniejszych ilościach. Podczas treningu, ale także w ciągu całego dnia, należy pić dużo niegazowanej wody mineralnej.

Fitnessowa moda

Zasada podstawowa – w tym stroju czujesz się dobrze i jest Ci wygodnie. Strój do fitnessu powinien być bawełniany albo ze specjalnego, oddychającego tworzywa, buty za kostkę, stabilizujące staw skokowy. Od jakiegoś czasu trendy są luźne spodnie, osunięte na biodra tak, by było widać brzuch, mogą mieć kieszenie, jakieś naszywki, oraz obcisłe topy, krótkie, najczęściej na ramiączkach, i dopasowane bluzy. Jednak nie warto być niewolnikiem projektantów mody. Aby dobrze się bawić i po prostu sobie poćwiczyć – wystarczy zwykły T-shirt plus legginsy.