Sukces firmy w dużej mierze zależy od jej rozpoznawalności – chcemy przecież, by potencjalni klienci w razie potrzeby od razu wiedzieli, że powinni się zgłosić właśnie do nas. Często staramy się więc promować na własną rękę i bez konkretnego planu próbujemy rozszerzać sieć naszych kontaktów. Niestety, bez dobrej organizacji i zawczasu ustalonego celu nigdy nie osiągniemy satysfakcjonujących rezultatów.

Kluczem do efektywnej promocji jest rzetelność, plan i systematyczność – bez tych elementów nigdy nie będziemy w stanie przewidzieć skutków naszych działań. Zanim więc postanowimy zabrać się za chaotyczną reklamę przedsiębiorstwa, najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie jaki jej zasięg nas interesuje: lokalny czy krajowy. Kiedy już to ustalimy, przestudiujmy istniejące sposoby na promocję w obu tych wersjach i ze skrupulatnością zbudujmy szczegółowy plan całego procesu. Dzięki temu bez problemu uda nam się uzyskać ustalony cel oraz  zyskamy pewność, że po drodze do jego realizacji nic nas nie zaskoczy. Zakasajmy więc rękawy i do dzieła!

Reklama lokalna, czyli promocja o małym zasięgu

Zanim zabierzemy się za promocję naszej firmy na rynku lokalnym, najpierw musimy określić swoją grupę docelową. Kiedy ta kwestia zostanie już ustalona, łatwiej i skuteczniej będziemy mogli skorzystać z kilku podstawowych zasad rozszerzania zasięgu naszej rozpoznawalności.

  • Widoczność jest najważniejsza
    Jeżeli jesteśmy właścicielami firmy, która posiada stacjonarny punkt sprzedażowy, musimy pamiętać o poprawieniu jego widoczności. Oczywiście, wybór środków zależy od charakteru naszej działalności, ale w większości przypadków świetnie sprawdzają się oryginalne potykacze, szyldy z widocznym logo oraz zwracający uwagę wystrój okna witrynowego. Możemy również postawić reklamę typu outdoor i zainwestować w różnego rodzaju bilbordy, dzięki którym nasi klienci łatwiej do nas dotrą.
  • Reklama AdWords
    Google AdWords to świetny sposób na dotarcie do dużej liczby mieszkańców naszego miasta. Polega on na zwracaniu uwagi potencjalnych klientów na naszą firmę za pomocą linków sponsorowanych pojawiających się w wyszukiwarce. Jeśli dany użytkownik szuka za jej pomocą informacji na temat usług z zakresu tych proponowanych przez nasze przedsiębiorstwo, Google automatycznie podsuwa mu link do naszej strony.

 

Niech o nas usłyszą, czyli jak zwrócić na siebie uwagę całego kraju

W przypadku promocji krajowej powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na widoczność w sieci. Kiedy zaś uda nam się ją poprawić w stopniu satysfakcjonującym, będziemy musieli zastanowić się jak podtrzymać dobre wrażenie na dłużej.

  • Internet
    W przypadku promocji krajowej, Internet okazuje się być naszym największym sprzymierzeńcem. Bez wahania korzystajmy więc z jego dobrodziejstw i zdecydujmy się na reklamy typu AdWords czy posty w mediach społecznościowych. Oprócz tego bądźmy aktywni na portalach biznesowych i wykorzystajmy YouTube do prezentacji naszych usług i produktów.
  • Teczki ofertowe
    Dzięki działalności internetowej powiększymy bazę potencjalnych klientów. Jednak co możemy zrobić, by skusić ich swoją ofertą? Postawmy na teczki ofertowe. Oryginalnie zaprojektowana, zawierająca jasno i ciekawie sformułowaną ofertę handlową, teczka pozostanie w pamięci klienta na dłużej i zwiększy prawdopodobieństwo, że skorzysta on z naszych usług.