Praca zdalna nie jest czymś nowym, jednak do tej pory w większości firm niewielu pracowników korzystało z tej możliwości. Tymczasem epidemia koronawirusa COVID-19 sprawił, że większość biur z dnia na dzień musiała przestawić się na właśnie taki model. I chociaż w teorii praca z domu wydaje się spełnieniem snów, w praktyce często jest znacznie trudniejsza. Jeśli należysz do osób, którym trudno odnaleźć się w nowych realiach, sprawdź, jakie szkolenia Ci w tym pomogą!
.

Wyzwania podczas pracy zdalnej

W teorii praca zdalna to w zasadzie same zalety – brak konieczności dojazdów, wygodny fotel i kapcie, swoboda bez szefa zaglądającego przez ramię. W praktyce jednak może jednak sprawić, że szybko zatęsknisz za porannymi korkami, swoim biurkiem, a nawet szefem. Nagle okazuje się, że w domu bardzo łatwo stracić koncentrację – szczególnie, jeśli mieszkasz z rodziną w niewielkim mieszkaniu. Czas ucieka przez palce, a zadania się piętrzą, przez co witasz wieczór przy komputerze, wciąż próbując się z nimi uporać. Praca w fotelu na dłuższą metę okazuje się katorgą dla Twojego kręgosłupa. Nie pomaga Ci też technologia – nagle musisz nauczyć się obsługi kilku aplikacji, które mają ułatwić komunikację w zespole, ale zdają się tylko ja utrudniać. Ponadto skumulowanie wszystkich aspektów życia w jednym miejscu sprawia, że czujesz się, jakbyś nigdy nie wychodził z pracy. Szczęśliwie da się nad tym zapanować – pomóc mogą odpowiednie szkolenia.

Z czego się szkolić, by wydajnie pracować z domu?

Wśród kursów online znajdziesz wręcz dedykowane programy pozwalające zwiększyć efektywność pracy zdalnej w dobie koronawirusa. Szereg ofert szkoleń i kursów pomagających zorganizować swoją pracę zdalną można znaleźć na portalach szkoleniowych, na przykład na https://eventis.pl. Ponadto warto przyswoić informacje z zakresu:

  • zarządzania sobą w czasie – by móc lepiej wykorzystać każdy dzień,
  • obsługi narzędzi do pracy zdalnej – np. aplikacji do komunikacji,
  • planowania pracy – by sprawnie realizować zadania,
  • technik komunikacji werbalnej – by móc precyzyjnie przekazać innym swoje myśli, pomysły itp.,
  • technik skupienia i koncentracji – by szybciej wykonywać niezbędne zadania,
  • organizacji miejsca pracy zgodnie z zasadami ergonomii, BHP itp. – by praca była wygodniejsza i nie szkodziła zdrowiu.

„Jeśli tylko w natłoku zajęć i frustracji znajdziesz odrobinę czasu, warto poświęcić go na szkolenie, które pomoże Ci lepiej się zorganizować, a być może nawet polubić pracę w „home office”. Z pewnością będzie to opłacalna inwestycja.” – mówi Sebastian Nowak, ekspert ds. nauczania na odległość z portalu Szkolenia-News.pl.

Oczywiście warto zastanowić się dobrze nad naszymi mocnymi i słabymi stronami i wybrać szkolenie rzeczywiście dobrze dopasowane do naszych potrzeb.