Posiadasz firmową stronę internetową? Jeśli tak, zapewne oczekujesz, że będzie oblegana przez tłumy odwiedzających. Niestety nie wystarczy do tego jedynie ciekawa treść. W wielu branżach konkurencja jest na tyle duża, że aby się wyróżnić i zyskać prawdziwą widoczność w wyszukiwarce, niezbędne jest umiejętne pozycjonowanie strony.
.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

W największym uproszczeniu są to wszelkie działania, które mają na celu wypromowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Większość ludzi, szukając informacji, przegląda zaledwie kilka pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania dla wpisanego zapytania (tzw. słowa kluczowego, ang. keyword). Oznacza to, że właściciele stron na dalszych pozycjach nie mogą liczyć na duży ruch ani tym bardziej duże zainteresowanie klientów. Dlatego wiele firm robi wszystko, aby ich serwisy miały jak najwyższe pozycje.

Jak pozycjonować strony internetowe?

Proces pozycjonowania stron internetowych jest bardzo złożony. Wymaga ciągłej pracy oraz korekt przyjętej strategii zależnie od aktualizacji algorytmu Google i otoczenia konkurencyjnego. Wynika to w głównej mierze z faktu, że konkurencja nie śpi i jeżeli zaprzestaniemy promocji naszego serwisu, nasze pozycje szybko spadną, a popularność strony będzie wyraźnie niższa. Ważne jest ustalenie strategii działania, a będzie ona zależała od Twojej branży, od działań konkurentów oraz od celu, jaki chcesz osiągnąć.

Najważniejsze elementy pozycjonowania

Nie ma jednej skutecznej recepty na sukces w pozycjonowaniu. Można jednak wymienić kilka najważniejszych elementów, na które musisz zwrócić uwagę przy działaniach mających wypromować Twoją stronę. Należą do nich:

  • ustalenie celu – po co ludzie mają wchodzić na stronę internetową
  • optymalizacja strony – dobór odpowiednich słów kluczowych, pod które strona będzie pozycjonowana
  • umieszczenie wartościowych tekstów na stronie – oryginalne treści wysokiej jakości są lepiej traktowane przez algorytmy wyszukiwarek oraz przez samych czytelników
  • wartościowe linki – nie chodzi tu o spamowanie, ale o to, żeby linki do Twojej strony były umieszczane na wartościowych i zaufanych serwisach
  • promocja w Internecie – możesz skorzystać z kampanii Google Ads (dawniej AdWords), pisać bloga, udzielać się na forach dyskusyjnych i (lub) w mediach społecznościowych

Powyższe działania mogą sprawić, że Twoja strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeżeli nie dysponujesz odpowiednią wiedzą lub najzwyczajniej w świecie brakuje Ci czasu na samodzielne działania, warto skorzystać z usług specjalisty SEO, który profesjonalnie zajmie się pozycjonowaniem Twojego serwisu.