Artykuły biurowe ułatwiają organizację i mogą sprawić, że poprawisz swoje wyniki w nauce! Które z nich będą szczególnie przydatne? Sprawdź!
.

Początkujący studenci często są oszołomieni ogromem materiału, który muszą przyswoić przed pierwszą sesją. Starsze roczniki wypracowują swoje systemy nauki i zaczynają traktować je jak oczywistość. Jednak każdy system opiera się na przydatnych przedmiotach, bez których student utknie już na początku długiej listy lektur lub w stosach notatek. Na szczęście artykuły biurowe, które znajdziesz w każdym sklepie papierniczym oraz w internecie, mogą znacząco ułatwić naukę i sprawić, że wreszcie będzie efektywna. Co warto mieć pod ręką?

1. Zakreślacze

Nic bardziej nie zniechęca do nauki niż „ściana” monotonnego tekstu. Zakreślanie kolorem ważnych informacji daje oku punkt zaczepienia, pomaga sporządzać notatki i ułatwia zapamiętywanie. Jeśli chcesz, możesz wykorzystać różne kolory do zakreślania różnych typów informacji.

2. Zakładki indeksujące

Dzięki nim możesz zaznaczyć i szybko odszukać potrzebne informacje w wypożyczonych książkach lub notatkach. Są niezawodne podczas zbierania materiałów do prac zaliczeniowych, licencjackich czy magisterskich. Jedną z metod jest dopasowanie koloru zakładek do konkretnego rozdziału pracy. Tak posegregowane materiały usprawnią Twoją pracę i sprawią, że nie będziesz tracić czasu na poszukiwanie ważnego fragmentu w jednej z wielu książek.

3. Segregatory

To znakomity sposób na organizację materiałów i przechowywanie w jednym miejscu notatek z zajęć oraz skserowanych tekstów. Wystarczy, że wykonasz separatory oddzielające poszczególne przedmioty (wystarczą kolorowe kartki, które ułatwią odnalezienie potrzebnego miejsca). Na dodatek notatki umieszczone w segregatorach zajmują niewiele miejsca i nie niszczą się.

4. Kilka zapasowych długopisów

Nie ma nic gorszego niż ciągłe odrywanie się od nauki, by znaleźć potrzebne przedmioty. Warto postawić na biurku kubek i umieścić w nim kilka długopisów, które będą pod ręką zawsze, gdy tego potrzebujesz. Takie drobiazgi zapewniają komfort nauki i ułatwiają skupienie.

5. Zapasowe zeszyty lub ryza papieru

Podobnie jak w punkcie czwartym: warto mieć pod ręką zapasowy papier, na którym możesz robić notatki nawet wtedy, gdy nauka przeciągnie się do późnych godzin. Ponadto unikasz problemu, jeśli nagle, podczas drukowania pracy zaliczeniowej na następny dzień, skończy się papier. Zadbaj, by taki „pech” po prostu nie mógł Ci się przytrafić.

6. Spinacze

To detal, który ułatwia porządkowanie notatek i pozwala nie zgubić najważniejszych materiałów. Po prostu zawsze miej parę spinaczy pod ręką, by użyć ich w razie potrzeby i uniknąć zbędnego chaosu w notatkach.

7. Kalendarz/planer

Podobno 3% ludzi robi plany i zapisuje swoje cele. Co robi pozostała część? Pracuje dla tych 3%… Naucz się planowania już na studiach. Kalendarz, w którym ręcznie zapiszesz daty ważnych egzaminów, zaliczeń i seminariów może towarzyszyć Ci zawsze i wszędzie. Szybko przekonasz się, że takie narzędzie daje ogromny komfort działania i zwalnia Cię z obowiązku myślenia o każdym drobiazgu.