Uzyskiwanie i udzielanie informacji
Jesteś w Londynie. Chcesz iść do teatru. Dowiedz się:
- Kiedy grają przedstawienie, które chcesz zobaczyć.
- Jaka jest możliwość rezerwacji miejsca.
- O cenę biletu.
Rozmowę rozpoczyna egzaminator.
E: How can I help you?
S: Could you tell me when you stage ‘Hello, Dolly’ at the weekend?
E: On Fridays and Sundays always at 7 p.m.
S: Great! Can I book two tickets for the Friday play?
E: The balcony or the ground floor?
S: What is the difference in price?
E: The balcony is only 15 pounds for students. And the ground floor is 20.
S: O.K., I will take two at the balcony, please.
Relacjonowanie
Byłeś na wspaniałym koncercie w Covent Garden. Opowiadasz o nim swoim znajomym. Powiedz:
- Kiedy ten koncert się odbył i kto występował.
- Jakie było Twoje wrażenie.
- Czy spotkałeś jakichś znajomych.
Rozmowę rozpoczyna egzaminator.
E: How was the weekend?
S: It was great. I was at concert in Covent Garden.
E: When was it exactly?
S: It started on Saturday evening, around 7 p.m. The band was from Japan. I went there because I was curious. I have never heard Japanese playing jazz.
E: Did you like it?
S: Yes, it was great. The band really moved the audience, although the sound system was poor. And I met some good friends of mine so we shared the experience. I had a very nice meeting after the concert.
Negocjowanie
Wraz z kolegami chcesz iść do kina. Czekacie na spóźniającego się kolegę, który ma bilety.
- Wyraź swoje zaniepokojenie.
- Nie zgódź się z opinią osoby z Anglii co do powodu spóźnienia.
- Zaproponuj, co zrobić w tej sytuacji.
Rozmowę rozpoczyna zdający.
S: I’m worried about John. Something must have happened to him. He is never late.
E: He must have forgotten about the meeting.
S: Impossible. He is very reliable. I have known him for years.
E: What shall we do now?
S: I will call him on his cell phone and ask him what is going on.
E: Let’s try this one.