Zadanie: Rozmowa na podstawie materiału stymulującego
Przeanalizuj przedstawiony materiał. Przygotuj się do jego prezentacji i rozmowy z egzaminującym na temat:
- spędzania wolnego czasu przez młodzież;
- różnych hobby;
- możliwości wspólnego spędzania czasu przez całą rodzinę.
How do young people spend their free time?
„Computer games don’t affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music”.
Marcus Brigstocke
Pytania do materiału stymulującego
- What can you see in the pictures?
- How do young people spend their free time?
- Are hobbies important nowadays?
- Do you think young people spend too much time in front of the computer? Why?
- How can young people spend time with their families?
Nasza rada:
Pamiętaj, żeby przy przygotowywaniu prezentacji materiału stymulującego wypisać sobie w punktach pewne pomysły, opierając się na zagadnieniach wymienionych na początku. Możesz wypisać pomysły za pomocą innej techniki, np.:
- young people – free time
– no time (school, exams)
– computer
– no hobby
– in the pictures some examples of hobby: sport (judo)
– special hobby shops (in Poland?) in Empik!/Internet
- family:
– sport (swimming pool, bicycle trips)
– cinema
– cooking
To są tylko pomysły, które mają być punktem wyjścia do dyskusji. Jednak ich zanotowanie sprawi, że nie zapomnisz o tym, co w ciągu czasu na przygotowanie zdołałeś wymyślić.
Przydatne zwroty podczas opisu materiału stymulującego:
- The material is about / presents / shows / suggests etc.
- The illustration / photo / picture / diagram / graph / chart shows / presents etc.
- The headline / quotation / extract is about / suggests etc.