Jeśli nie zależy ci na rozgłosie, nie boisz się nowych wyzwań, umiesz zawsze trzymać nerwy na wodzy i masz w sobie to coś, dzięki czemu ludzie cię słuchają… zostań doradcą personalnym. Na pewno tego wyboru nie pożałujesz.

Czym się będziesz zajmować?

Wszystkim! I to przez największe na świecie „W”!

  • Będziesz wymyślać osobę, a następnie za pomocą innych ludzi budować jej wizerunek.
  • Nauczysz się zbierać dane na każdy temat, będziesz musiał wiedzieć wszystko o wszystkich.
  • Zajmiesz się logistyką życia, czyli połączysz w sobie funkcję dyrektora i sekretarki osoby, którą będziesz obsługiwać.
  • Ty będziesz ustalać terminarz (kiedy urlop, kiedy praca), pisać przemówienia, sprawozdania, expose.
  • To ty będziesz za kogoś świecić oczami i jeśli cokolwiek pójdzie źle, ty za to odpowiesz.
  • Twoim zadaniem będzie ochrona przed ludźmi (mediami w szczególności).
  • Będziesz znawcą od znajdowania najdziwniejszych, ale profesjonalnych ludzi.
  • Będziesz tracił czas na przekonywanie swojego pracodawcy, żeby robił to, co jest dla niego dobre, a nie to, co on chce zrobić.
  • Rodzina twojego pracodawcy będzie twoją rodziną; będziesz z nimi bardzo blisko, czasem bliżej niż twój pracodawca.
  • Będziesz damą do towarzystwa (jeśli jesteś płci żeńskiej), czyli czasem twoją jedyną rolą będzie tylko inteligentne towarzyszenie komuś.
  • Będziesz posyłany do najgorszych nierozwiązywalnych spraw i… będziesz je świetnie rozwiązywać

Absolutnie niezbędne cechy przyszłego doradcy personalnego:

  • Inteligencja (znacznie powyżej przeciętnej).
  • Znakomita pamięć (czasem będziesz musiał być jak szpieg).
  • Skrytość, małomówność (nigdy nie obgadujesz swoich szefów, nauczycielki, bliskich).
  • Skromność (nigdy nie chcesz grać pierwszych skrzypiec).
  • Szybkość uczenia się (nigdy nie popełniasz tego samego błędu dwa razy).
  • Umiejętność przyznania się do błędu nawet za kogoś.
  • Umiejętność pracowania w stresie (w megastresie też!).
  • Lojalność i wzbudzanie zaufania (powinien potwierdzić to nawet ktoś, kto cię nie lubi).
  • Lubisz ludzi, a oni lubią ciebie.
  • Umiesz wpływać na ludzi, masz tak zwany posłuch.

Zapomnij o tym zawodzie, jeśli:

  • Pogardzasz ludźmi i lubisz się z nich naśmiewać.
  • n Jesteś niepunktualny, chaotyczny, niezorganizowany.
  • Boisz się nowych kontaktów, jesteś trochę nieśmiały.
  • Chcesz mieć spokojne, wygodne życie.
  • Boisz się odpowiedzialności, unikasz jej i zwalasz najtrudniejsze zada-nia na innych.
  • Jesteś leniwy, a prace domowe odrabiasz na kolanie w ostatniej chwili

Dla kogo będziesz pracować?

  • Politycy — każdy z nich potrzebuje profesjonalnego doradcy personalnego.
  • Biznesmeni — nie ufają nikomu ze swojego biznesowego otoczenia i dlatego potrzebują doradcy personalnego.
  • Bogacze — czasem są tak samotni, że musza płacić za to, żeby ktokolwiek udzielił im jakiejś rady.
  • Artyści — potrzebują dopracowanego wizerunku i kogoś, kto za nich po-dejmie trudne decyzje.