Kampania SEO ma za zadanie zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarek i pozyskanie jak największej liczby klientów. Wymaga kompleksowych działań, które są realizowane w sposób ciągły. Każda marka charakteryzuje się innymi cechami i funkcjonuje w innym środowisku, dlatego niezbędne jest indywidualne ustalenie strategii. Oto najważniejsze czynniki, które wpływają na sukces kampanii SEO.
Dopasowanie działań do specyfiki branży
Ciągłość działań SEO jest kluczowa w uzyskiwaniu wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwań, ale o sukcesie decyduje wiele składowych czynników. Istotne znaczenie ma specyfika branży, w jakiej działa dana marka. Znajomość sezonowych trendów pozwala na opracowanie strategii z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem i zwiększenie ruchu na stronie w newralgicznych momentach. Skuteczna kampania seo nie może obejść się bez określenia i zrozumienia docelowej grupy odbiorców – ułatwia to precyzyjne dobranie fraz.
Odpowiedni dobór fraz kluczowych
Słowa lub frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarki internetowe przekierowują ich do pozycjonowanej strony. Aby wyświetlała się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwarek, potrzebny jest odpowiedni dobór fraz kluczowych. Pamiętaj, że zbyt ogólne słowa kluczowe (np. „hotele”) charakteryzują się dużą liczbą wyszukiwań, ale też wysoką konkurencyjnością. Dlatego w procesie pozycjonowania strony ważną rolę odgrywają frazy długiego ogona (ang. long tail). Są to wyrażenia wskazujące na poszukiwanie konkretnych informacji (np. „hotele z basenem w górach”). Dłuższe frazy umożliwiają szybsze dotarcie do potencjalnych klientów. Aby kampania SEO była efektywna, muszą być właściwie dopasowane do treści witryny.
Optymalizacja strony pod kątem technicznym
Audyt strony to podstawa każdej kampanii SEO. Umożliwia wychwytywanie błędów i wprowadzanie zmian na stronie internetowej. Dotyczy to również jej strony technicznej. Działania, które realizuje agencja Smartbuzz, obejmują opracowanie optymalnej struktury strony internetowej. Użytkownicy nie zatrzymują się długo na stronach, na których nie mogą szybko znaleźć danych kontaktowych lub innych interesujących informacji. Poszczególne podstrony muszą stanowić odpowiedź na wybrane słowa i frazy kluczowe. Optymalizacja techniczna ułatwia robotom wyszukiwarek internetowych właściwe zaindeksowanie witryny.
Systematyczne tworzenie contentu strony
Optymalizacja strony internetowej to tylko część pracy, która może sprawić, że kampania SEO zakończy się sukcesem. Bez systematycznego rozbudowywania contentu strony, czyli ciekawych i angażujących treści, trudno przyciągnąć czytelników. Dodawana treść powinna odpowiadać potrzebom potencjalnych klientów. Popularną formą wzbudzania zainteresowania odbiorców jest zamieszczanie artykułów poradnikowych, czyli prowadzenie bloga. Satysfakcjonujące efekty może zapewnić jedynie długofalowa i indywidualnie dopasowana strategia marketingu treści.
Odpowiedzialny link building
Link building to strategia polegająca na pozyskiwaniu linków zewnętrznych, czyli prowadzących z innych witryn do strony pozycjonowanej. Powodzenie kampanii SEO zależy od wartości pozyskiwanych linków. Lepiej zdecydować się na mniejszą liczbę linków i wybrać domeny o mocnej pozycji, które cieszą się zaufaniem i są dopasowane tematycznie do działalności strony pozycjonowanej. Duża liczba linków, ale na byle jakich domenach może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Przydatne jest również linkowanie wewnętrzne, czyli takie, które powoduje odesłanie odbiorcy do innej podstrony w obrębie jednej witryny.
Samodzielna edukacja – ufaj specjalistom, ale ich sprawdzaj
Profesjonalna kampania SEO wymaga kompleksowych działań, które najlepiej powierzyć agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron. Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy zajrzyj do bazy wiedzy i zapoznaj się przynajmniej z podstawowymi zagadnieniami SEO. Pozwoli Ci to zweryfikować, czy agencja działa zgodnie z dobrymi praktykami SEO. Niestety nadal można spotkać się z działaniami, które wyrządzają szkody trudne do naprawienia. Uzyskana wiedza pozwoli Ci również lepiej komunikować się z agencją i rozumieć otrzymywane raporty.