Jak wprowadzić nowy pomysł, wniosek
- Czas na wniosek dotyczący powyższych rozważań.
- Spójrzmy teraz na tę sprawę z innej strony…
- Rozważmy inny aspekt tej kwestii…
- Czymże jest to, co ustaliliśmy do tej pory?
- Zadam teraz kolejne pytanie…
- Pragnę przejść do następnego problemu…
- Sprawa, którą omówiłem, pociąga za sobą temat następny.
- I oto kolejny problem, który trzeba przeanalizować.
- Myślę, że ta praca nie może obejść się bez przytoczenia następującego problemu. Jest nim…
- Następna wizja, która przychodzi człowiekowi na myśl to…
- Nie pomińmy obrazu (skojarzenia, problemu, faktu) tak waznego jak…
- Bezsprzecznie warto omówić jeszcze jeden problem.
- Jest coś jeszcze, co zmusza do rozmyślania na ten temat.
- Pozwolę sobie przedstawić tu jeszcze jeden pogląd.
- Moją koncepcję popiera także myśl zawarta w …
- Przeciwnikom tezy zawartej w temacie odpowiem teraz sumą wniosków.
- Omówiłem prozę – czas i miejsce, by zwrócić uwagę na wartość dramatu.
- Teraz pragnę przytoczyć argumenty przeciwników tej tezy.
- Pozostają jeszcze inni bohaterowie i inne poglądy. Aby zachować obiektywizm, należy je przywołać.
- Inną cechą (osoby, utworu, wydarzeń) jest…
- Druga strona tej sprawy wygląda następująco…
- Okazuje się, że nic nie jest jednoznaczne. Moje twierdzenie też.
- A oto nowa myśl i nowy aspekt sprawy…
- Chciałbym zwrócić uwagę na coś jeszcze…
- A teraz zwróćmy swoją myśl ku innej kwestii.
- Czy to już wszystko, co można powiedzieć na tak wazny temat? 0 nie…
- Przeanalizujmy jeszcze jedno zagadnienie. Mianowicie…
- Myli się ten, kto sądzi, że to już koniec rozmyślań.
- Druga strona tej sprawy też istnieje. Spróbujmy się jej przyjrzeć.
- Czas, by popatrzeć na to wszystko z innego punktu widzenia.
- Co pozostało jeszcze nie wyjaśnione?
- A teraz popatrzmy na całą rzecz z perspektywy zgoła odmiennej.
- Wyżej stawialiśmy pytania. Teraz czas na odpowiedzi…
- Dodajmy do powyższych rozważań następującą myśl.
- Zapraszam do dalszych analiz. Czas na…
- Wydaje mi się, że nie mogę pominąć poglądu pana X, tak ważnego dla tematu, który rozważamy.
- Otóż znany jest w tej sprawie głos jeszcze inny…
- I teraz powstaje pytanie: Cóż na nie odpowiedzieć?
- Różne są dzieje bohaterów tego typu. Przybliżę sylwetkę następnej osoby…
- Oto jeszcze jeden człowiek, osobowość, która musi tu być przywołana.
- Czy można spojrzeć na tę kwestię inaczej? Myślę, że na pewno tak.
- Warto zatrzymać się nad jeszcze jedną sprawą.
- Powróćmy na chwilę do zagadnienia, o którym już wspomniałam. Chodzi mianowicie o…
- Jak już wspomniałem, moje zainteresowania biegną w kierunku… Stawiam pytanie: co może wydawać się istotą problemu?
- Osobny rozdział to sprawa gatunku…
- Czas wymaga, aby moje wnioski były bardziej „zagęszczone”.
- Inna moja mania, fascynacja, miłość literacka to…
- Teraz żdradzę swoje szczególne zamiłowanie…
- Następny rozdział moich przemyśleń dotyczy…
Nowa myśl – kontrargument – nowy wątek
- Konsekwencją tych przemyśleń jest następne stwierdzenie…
- To wydarzenie rzuca nowe światło na zagadnienie tematu…
- Popatrzmy na to z innego punktu widzenia…
- Słowa bohatera rodzą następne pytanie
- Rozdział taki a taki zupełnie zmienia wstępną ocenę bohatera powieści, którą czytelnik wyrabia sobie już na początku lektury.
- Analizując postępowanie osób zamieszanych w tę sprawę, dochodzę do nowych wniosków.
- W kontraście do poprzedniego akapitu
- Inne zdanie wyraża w swoim utworze…
- Łatwo zakwestionować powyższe wnioski…
- Zaprzeczeniem takiego podejścia do tematu (takiej postawy) okazuje się…
- Nietrudno wykazać sprzeczności w takim rozumowaniu…
- Czy powyższy wniosek jest słuszny? Otóż nie – dowodem…
- Twierdzenie sformułowane powyżej ma jednak mankamenty (słabe punkty, budzi wątpliwości).
Nagła zmian wniosków
- I oto wniosek będzie zaskakujący.
- Okazuje się, że w tym świetle wygląda to zupełnie inaczej.
- Ten argument zupełnie zmienia postać rzeczy.
- Cały powyższy wywód zyskuje nowy wymiar.
- Dotychczasowe refleksje otrzymują nowe światło.
- To jest coś, co zmusza mnie do zmiany stanowiska.
- W takim razie poddam weryfikacji poprzednie poglądy.
- Zdarzają się sytuacje, w których zbudowane już wnioski muszą ulec zmianie, tak jak w tej chwili.
Jak wprowadzić nowy wątek
- W tym miejscu pozwolę sobie na dygresję…
- Na chwilę zboczę z tematu, ale tylko pozornie.
- Trudno odmówić sobie refleksji…
- Odbiegając na chwilę od głównego wątku przemyśleń…
- Warto na chwilę odstąpić od głównego wątku, by przytoczyć…
- Pozwolę sobie raz jeszcze przywołać temat…
- Ta refleksja każe jeszcze raz przyjrzeć się zagadnieniu…
- Wspomniany już wątek pojawia się znowu…
- Jeszcze raz wrócę do refleksji o…
- To rzuca nowe światło na wspomniany temat…
- Okazuje się, że omawiany już wcześniej wątek powraca…
Zobacz:
https://aleklasa.pl/gimnazjum/c268-prace-pisemne/c314-jak-napisac-to-lepiej/30-zdania-wzorcowe-jak-zachowac-spojnosc-miedzy-czesciami-pracy