Jak wprowadzić nowy pomysł, wniosek

  • Czas na wniosek dotyczący powyższych rozważań.
  • Spójrzmy teraz na tę sprawę z innej strony…
  • Rozważmy inny aspekt tej kwestii…
  • Czymże jest to, co ustaliliśmy do tej pory?
  • Zadam teraz kolejne pytanie…
  • Pragnę przejść do następnego problemu…
  • Sprawa, którą omówiłem, pociąga za sobą temat następny.
  • I oto kolejny problem, który trzeba przeanalizować.
  • Myślę, że ta praca nie może obejść się bez przytoczenia następującego problemu. Jest nim…
  • Następna wizja, która przychodzi człowiekowi na myśl to…
  • Nie pomińmy obrazu (skojarzenia, problemu, faktu) tak waznego jak…
  • Bezsprzecznie warto omówić jeszcze jeden problem.
  • Jest coś jeszcze, co zmusza do rozmyślania na ten temat.
  • Pozwolę sobie przedstawić tu jeszcze jeden pogląd.
  • Moją koncepcję popiera także myśl zawarta w …
  • Przeciwnikom tezy zawartej w temacie odpowiem teraz sumą wniosków.
  • Omówiłem prozę – czas i miejsce, by zwrócić uwagę na wartość dramatu.
  • Teraz pragnę przytoczyć argumenty przeciwników tej tezy.
  • Pozostają jeszcze inni bohaterowie i inne poglądy. Aby zachować obie­ktywizm, należy je przywołać.
  • Inną cechą (osoby, utworu, wydarzeń) jest…
  • Druga strona tej sprawy wygląda następująco…
  • Okazuje się, że nic nie jest jednoznaczne. Moje twierdzenie też.
  • A oto nowa myśl i nowy aspekt sprawy…
  • Chciałbym zwrócić uwagę na coś jeszcze…
  • A teraz zwróćmy swoją myśl ku innej kwestii.
  • Czy to już wszystko, co można powiedzieć na tak wazny temat? 0 nie…
  • Przeanalizujmy jeszcze jedno zagadnienie. Mianowicie…
  • Myli się ten, kto sądzi, że to już koniec rozmyślań.
  • Druga strona tej sprawy też istnieje. Spróbujmy się jej przyjrzeć.
  • Czas, by popatrzeć na to wszystko z innego punktu widzenia.
  • Co pozostało jeszcze nie wyjaśnione?
  • A teraz popatrzmy na całą rzecz z perspektywy zgoła odmiennej.
  • Wyżej stawialiśmy pytania. Teraz czas na odpowiedzi…
  • Dodajmy do powyższych rozważań następującą myśl.
  • Zapraszam do dalszych analiz. Czas na…
  • Wydaje mi się, że nie mogę pominąć poglądu pana X, tak ważnego dla tematu, który rozważamy.
  • Otóż znany jest w tej sprawie głos jeszcze inny…
  • I teraz powstaje pytanie: Cóż na nie odpowiedzieć?
  • Różne są dzieje bohaterów tego typu. Przybliżę sylwetkę następnej osoby…
  • Oto jeszcze jeden człowiek, osobowość, która musi tu być przywołana.
  • Czy można spojrzeć na tę kwestię inaczej? Myślę, że na pewno tak.
  • Warto zatrzymać się nad jeszcze jedną sprawą.
  • Powróćmy na chwilę do zagadnienia, o którym już wspomniałam. Chodzi mianowicie o…
  • Jak już wspomniałem, moje zainteresowania biegną w kierunku… Stawiam pytanie: co może wydawać się istotą problemu?
  • Osobny rozdział to sprawa gatunku…
  • Czas wymaga, aby moje wnioski były bardziej „zagęszczone”.
  • Inna moja mania, fascynacja, miłość literacka to…
  • Teraz żdradzę swoje szczególne zamiłowanie…
  • Następny rozdział moich przemyśleń dotyczy…

Nowa myśl – kontrargument – nowy wątek

  • Konsekwencją tych przemyśleń jest następne stwierdzenie…
  • To wydarzenie rzuca nowe światło na zagadnienie tematu…
  • Popatrzmy na to z innego punktu widzenia…
  • Słowa bohatera rodzą następne pytanie
  • Rozdział taki a taki zupełnie zmienia wstępną ocenę bohatera powieści, którą czytelnik wyrabia sobie już na początku lektury.
  • Analizując postępowanie osób zamieszanych w tę sprawę, dochodzę do nowych wniosków.
  • W kontraście do poprzedniego akapitu
  • Inne zdanie wyraża w swoim utworze…
  • Łatwo zakwestionować powyższe wnioski…
  • Zaprzeczeniem takiego podejścia do tematu (takiej postawy) okazuje się…
  • Nietrudno wykazać sprzeczności w takim rozumowaniu…
  • Czy powyższy wniosek jest słuszny? Otóż nie – dowodem…
  • Twierdzenie sformułowane powyżej ma jednak mankamenty (słabe punkty, budzi wątpliwości).

Nagła zmian wniosków

  • I oto wniosek będzie zaskakujący.
  • Okazuje się, że w tym świetle wygląda to zupełnie inaczej.
  • Ten argument zupełnie zmienia postać rzeczy.
  • Cały powyższy wywód zyskuje nowy wymiar.
  • Dotychczasowe refleksje otrzymują nowe światło.
  • To jest coś, co zmusza mnie do zmiany stanowiska.
  • W takim razie poddam weryfikacji poprzednie poglądy.
  • Zdarzają się sytuacje, w których zbudowane już wnioski muszą ulec zmianie, tak jak w tej chwili.

Jak wprowadzić nowy wątek

  • W tym miejscu pozwolę sobie na dygresję…
  • Na chwilę zboczę z tematu, ale tylko pozornie.
  • Trudno odmówić sobie refleksji…
  • Odbiegając na chwilę od głównego wątku przemyśleń…
  • Warto na chwilę odstąpić od głównego wątku, by przytoczyć…
  • Pozwolę sobie raz jeszcze przywołać temat…
  • Ta refleksja każe jeszcze raz przyjrzeć się zagadnieniu…
  • Wspomniany już wątek pojawia się znowu…
  • Jeszcze raz wrócę do refleksji o…
  • To rzuca nowe światło na wspomniany temat…
  • Okazuje się, że omawiany już wcześniej wątek powraca…

Zobacz:

https://aleklasa.pl/gimnazjum/c268-prace-pisemne/c314-jak-napisac-to-lepiej/30-zdania-wzorcowe-jak-zachowac-spojnosc-miedzy-czesciami-pracy