Jak podsumować pracę?
Wniosek
- Czas na wniosek dotyczący powyższych rozważań.
- Jak powyższe wnioski dają zastosować się we współczesności?
- Wyżej stawialiśmy pytania. Teraz czas na odpowiedzi…
- Przeciwnikom tezy zawartej w temacie odpowiem teraz sumą wniosków.
- Okazuje się, że nic nie jest jednoznaczne. Moje twierdzenie też.
- Konsekwencją tych przemyśleń jest następne stwierdzenie / następujący wniosek…
- Analizując postępowanie osób zamieszanych w tę sprawę, dochodzę do nowych wniosków.
Nagła zmian wniosków
- I oto wniosek będzie zaskakujący.
- Okazuje się, że w tym świetle wygląda to zupełnie inaczej.
- Ten argument zupełnie zmienia postać rzeczy.
- Cały powyższy wywód zyskuje nowy wymiar.
- Dotychczasowe refleksje otrzymują nowe światło.
- To jest coś, co zmusza mnie do zmiany stanowiska.
- W takim razie poddam weryfikacji poprzednie poglądy.
- Zdarzają się sytuacje, w których zbudowane już wnioski muszą ulec zmianie, tak jak w tej chwili.
Jak podsumować segment pracy
- Konkluzja powyższego wywodu jest następująca…
- Przed omówieniem następnego utworu podsumuję…
- Przed następnym dowodem – kilka słów podsumowania.
- Powyższy wywód prowadzi do refleksji…
- Tytułem podsumowania powyższych refleksji dodam…
- Wniosek tej części rozważań…
- Argumenty dotyczące tej części rozważań prowadzą do wniosku…
Podsumowanie
- Scena symboliczna kończąca utwór ma moc puenty.
- Interpretacja symbolu jest prosta.
- Symbolika sceny polega na…
- Symbol odczytuję następująco…
- Sens symbolu to refleksja o…
- Symbole tak się mnożą, że trudno je odczytać.
- Sens symbolu ujawnia autor w tytule dzieła.
- Chcę podsumować segment pracy
- Konkluzja powyższego wywodu jest następująca…
- Przed omówieniem następnego utworu podsumuję…
- Przed następnym dowodem kilka słów podsumowania.
- Powyższy wywód prowadzi do refleksji…
- Tytułem podsumowania powyższych refleksji dodam…
- Wniosek tej części rozważań…
- Argumenty dotyczące tej części rozważań prowadzą do wniosku…
Zobacz:
https://aleklasa.pl/liceum/c238-sztuka-pisania/c244-klucze-zdan/jak-pisac-o-utworze-i-jego-jezyku