Reklama przy autostradzie, czy wielkoformatowy billboard to według wielu ekspertów najskuteczniejszy wariant reklamy, biorąc pod uwagę stosunek kosztu jej wykonania do ilości osób, które będa miały z nią styczność. Przy drogach krajowych i trasach szybkiego ruchu przewijają się każdego dnia setki tysięcy pojazdów. Dotarcie do potencjalnych odbiorców wydaje się zatem znacznie ułatwione.
Konstrukcja reklamowa przy autostradzie – dlaczego warto ją rozważyć?
Najważniejszym celem wielkoformatowych reklam jest zapewnianie stałego i dużego kontaktu z widownią. Niektóre reklamy, przy drogach szybkiego ruchu generują w ciągu miesiąca nawet 3 miliony odbiorców. Co więcej, liczba autostrad i przewidzianych inwestycji w naszym kraju, stale rośnie. Daje to spore pole do zareklamowania swoich usług na różnych terenach Polski.
Reklama przy autostradzie – jakie branże powinny się nią zainteresować?
Reklama w formie ogromnych billboardów na konstrukcjach stalowych, nie jest wcale przewidziana tylko dla jednej lub kilku wybranych branż. Tak na dobrą sprawę, może rozważyć ją każda firma, która chce dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Bardzo dużą grupę klientów stanowią firmy z branży usług: hotelarskich, gastronomicznych, motoryzacyjnych, czy produkcyjnych. Trend ten jednak coraz częściej ma zastosowanie także w przypadku średnich i małych przedsiębiorstw.
Billboard przy drodze szybkiego ruchu – co mówi prawo?
Chcąc umieścić konstrukcje reklamowe na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie, należy zaznajomić się z przepisami, które to regulują. Te mogą różnić się w zależności od konkretnego regionu kraju. Często istnieją ograniczenia dotyczące rozmiaru, umiejscowienia oraz ilości treści. Nie należy oczywiście nigdy umieszczać na billboardzie treści, które są nacechowane negatywnie, urażają czyjeś odczucia, czy są wulgarne.
Umieszczanie konstrukcji reklamowych przy autostradach, musi także uwzględniać kwestie związane z bezpieczeństwem. Treść reklam nie może odwracać uwagi kierowców, na tyle, aby tracili oni panowanie nad pojazdem. Nie mogą także stać zbyt blisko drogi, aby nie stanowić zagrożenia w razie wypadku.
Ile kosztuje konstrukcja reklamowa przy autostradzie?
Cena reklamy przy autostradzie, znanej także reklamą tranzytową, uzależniona jest od kilku czynników. Najczęściej brane pod uwagę to: lokalizacja konstrukcji, jej wielkość, technologia wykonania czy ewentualne oświetlenie.
Na rynku możemy wyróżnić dwie formy reklamy. Pierwsza z nich to dzierżawienie już gotowych konstrukcji i płacenie za nie ustalonego, miesięcznego czynszu. Im dłuższy jest czas korzystania z najmu, tym większy będzie koszt kampanii.
Z tego względu wiele firm decyduje się na zlecenie produkcji swoich nośników na własność. Po dokonaniu jednorazowej inwestycji, można wówczas korzystać z billboardu bez ograniczeń czasowych. Największą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wybrania wielkości konstrukcji i wszystkich jej składowych według własnych potrzeb. Posiadanie nośnika na własność to prestiż, który czyni z takiej reklamy bardzo atrakcyjny sposób promowania marki.